De SEO trends voor 2017: Wat kunnen we verwachten?

Met 2017 een paar weken onderweg, is het interessant om te zien welke SEO trends niet te missen zijn dit jaar. Vorig jaar heb ik ook de trends behandeld in dit blog. Het is leuk om te zien dat de te verwachten trends zich in 2016 ook daadwerkelijk hebben doorgezet. Voor 2017 zullen deze trends […]

Zoekwoorden onderzoek van Blue Leopard

Het zoekwoorden onderzoek is de basis van het SEO traject en bepaald in grote mate welke aanpassingen gedaan moeten worden.

Content Marketing: Hoe kan SEO helpen?

Bij Blue Leopard geven we advies over een breed scala aan marketing aspecten. Één hiervan is content en copywriting. Ook op het gebied van SEO is content één van de belangrijkste factoren om online vindbaar te zijn. Om het best mogelijke advies te geven is het integreren van SEO binnen content marketing cruciaal.

Trump’s overwinning, helemaal geen verrassing.

Voor velen kwam het als een donderslag bij heldere hemel, een verrassing; Trump’s overwinning. Het is dan ook een week later nog steeds het gesprek van de dag. Discussies die hoog oplopen en soms uitlopen op ruzies of ontvrienden. Achteraf gezien, is het eigenlijk helemaal niet zo verrassend als dat iedereen beweert. Ik zal in […]

Google Penguin update

Eind september kondigde Google de nieuwe Google Penguin update aan. Nu begin november is de hele update doorgevoerd en dit heeft natuurlijk zijn uitwerking op de indexatie van websites. De aanpassingen zorgen ervoor dat websites steeds natuurlijker en sneller worden geanalyseerd. In dit blog zit ik grootste voordelen op een rij en leg ik uit […]

Strategie voor SEA: wat is succesvol?

In dit blog heb ik een introductie gegeven voor SEA. Wat voor meerwaarde heeft het voor bedrijven en hoe kunnen wij u hiermee helpen? Nog interessanter is om een goede strategie te formuleren die veel nut heeft bij het gebruiken van SEA. Zeker voor bedrijven zonder enorme budgetten is het van grote meerwaarde zoveel mogelijk uit […]

SEO check voor uw website nodig?

Bij Blue Leopard kunt u in allerlei verschillende gebieden geholpen worden met uw bedrijf. Een van de mogelijkheden is een SEO check waarbij de focus ligt op uw website en hoe de prestaties hiervan zich verhouden tot de optimale maatstaven. Er zijn op internet zeer veel tools te vinden om een SEO check uit voeren. Blue Leopard […]

Featured snippets in Google

Google is altijd bezig met het verbeteren van de informatie voorziening voor zoekopdrachten. Een zeer interessante optie is de nieuwe featured snippet optie. Hierbij wordt er boven de zoekresultaten een stukje informatie gegeven die direct de zoekvraag wilt beantwoorden. Omdat een groot deel van SEO het delen van interessante content is, liggen hier zeker kansen. […]

Conversie optimalisatie: waar letten we op?

Zorgen dat bezoekers van een website daadwerkelijk een product of dienst afnemen is veel werk.

Conversie optimalisatie is cruciaal om hiervoor te zorgen. Lees verder waar je op moet letten om hiervoor te zorgen.

Wat is een goede landingspagina?

Een landingspagina is bedoeld om bezoekers direct van de juiste informatie te voorzien. Zo blijven bezoekers direct langer op de website en is er een grotere kans dat er een conversie plaatsvind. Hoe hoog deze conversie is hangt af van veel verschillende aspecten. In dit blog geven we antwoord op de vraag: wat is een […]

Optimaliseren voor mobiel zoekverkeer

De grote stijging in mobiel zoekverkeer heeft de wensen van de website bezoeker erg veranderd.

Wat zijn de meest urgente zaken om te optimaliseren en hoe helpt dit de bezoekers van uw website?

Hoe wordt lokale vindbaarheid bepaald?

Uit een recent onderzoek is bekeken wat de belangrijkst drivers zijn van lokale vindbaarheid.

We zetten de belangrijkste zaken op een rijtje om een beter inzicht te krijgen en advies te geven.

3 redenen waarom lokale SEO van levensbelang is

Lokale zoekresultaten zijn niet meer weg te denken en we gebruiken ze voor allerlei zaken.

3 redenen waarom lokale SEO van levensbelang is en hoe het in het dagelijks leven van lees je hier verder.

Belangrijke elementen voor een goede website

Het internet is gevuld met websites die allemaal op hun manier bijdragen aan de informatie die online gedeeld wordt. Maar wat maakt de ene site nu beter dan de andere? Lees in deze blog meer over belangrijke elementen voor een goede website.

SEO trends in de e-commerce

Als e-commerce bedrijf heb je altijd te maken met de verandering op het internet.

Ook in 2016 zijn er weer enkele trends te constateren waar op gelet moet worden om succesvol te blijven.

De toekomst van SEA

Op het jaarlijkse Google Performance Summit werd er een presentatie gegeven over veranderingen in AdWords en Analytics. In dit blog bespreek ik de belangrijkste bevindingen van de presentatie met AdWords in het bijzonder. Omdat er veel veranderingen doorgevoerd worden zal ik alleen de meest belangrijke bespreken. Wat is de toekomst van SEA?

Hoe behoud je een top ranking in Google?

Het behouden van een toppositie in de zoekresultaten kan soms lastiger zijn dan het behalen hiervan.

Met het onderhouden van deze 5 cruciale aspecten zorg je ervoor dat je blijvend te bovenste posities blijft innemen.

Hoe verhoog je de doorklikratio?

Het doorklik ratio is een indicatie op bezoekers daadwerkelijk informatie op de website willen lezen.

Maar op welke manier kan je dit bewerkstelligen? We zetten een paar handige tips op rij.

Lokale content verhoogt lokale vindbaarheid

Voor MKB’ers is lokale vindbaarheid erg handig om de juiste bezoekers op de website te krijgen.

Om dit proces te verbeteren is het verstandig om lokale content te genereren om de bezoekers bereiken.

SEA strategie moet anders door nieuwe lay-out

Met de nieuwe Google lay-out zijn de klikprijzen voor bepaalde zoekwoorden flink gestegen.

Lees in dit blog welke zoekwoorden dit zijn en waar er op gelet moet worden bij de SEA strategie

Waarom SEA en SEO samen moet werken

Door de wijzigingen in de lay-out van Google zullen er veel zaken veranderen, zowel op SEA en op SEO gebied.

Lees in dit blog welke aspecten het meest beïnvloed wordt en hoe SEA en SEO samen kan blijven werken.

Zoeken voor een zoekwoorden onderzoek

Het gebruik van Google veranderd elk jaar meer naar specifieke zoektermen en doelgroepen.

Een zoekwoord zegt steeds meer over de doelgroep die er naar zoekt dan het specifieke onderwerp van het zoekwoord zelf.

Mond tot mond reclame en SEO

Met Blue Leopard richt ik me veel op MKB bedrijven. Vooral voor deze bedrijven kan het aanbieden van informatie en tips veel invloed hebben.

Iets wat voor MKB bedrijven al sinds jaar en dag belangrijk is, is mond tot mond reclame. In dit blog leg ik uit hoe SEO deze manier van reclame een extra duw in de rug kan geven.

Lokale zoekresultaten met Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf is het platform waar je het Google+ bedrijfsprofiel kan onderhouden en verbeteren.

Naast dat het informatie geeft over het bedrijf zelf is het van meerwaarde voor de lokale zoekresultaten. In dit blog heb ik aangegeven welke voordelen dit nou precies geeft.

Geen Google+ eis voor lokale reviews

Om een duidelijker beeld te krijgen van de lokale zoekresultaten is het mogelijk als bedrijf reviews te krijgen.

Niet alleen geeft het een indicatie voor de kwaliteit van het bedrijf, het is tevens een indicatie dat er interactie is met uw klanten of gebruikers.

Impact van de nieuwe Google layout

Door het aanpassen van de layout van advertenties door Google zijn er ook op SEO gebied aanpassingen waar gelet op moet worden.

De veranderingen die ik doorgenomen heb in mijn vorige blog zijn alleen van toepassing op de betaalde advertenties. In dit blog leg ik uit wat de impact is voor de organische zoekresultaten en SEO.

Linkbuilding wordt net als netwerken

Sinds SEO ‘bestaat’ heeft linkbuilding altijd al een grote rol gespeeld in de vindbaarheid van een website. Zelfs voordat Google begon met het indexeren van websites met onder andere het aantal links als graadmeter. Het sturen van bezoekers naar jouw website door een andere website jouw te laten vermelden was al snel een goede strategie. […]

Google Posts: Een nieuwe stap voor lokale business?

Google probeert altijd te experimenteren met nieuwe features van de zoekmachine. Begin 2016 is Google begonnen met het testen van de mogelijkheid om content direct binnen de zoekresultaten te laten verschijnen. Zowel personen en bedrijven zullen deze mogelijkheid dan hebben, iets wat voor hun doelgroep natuurlijk erg interessant kan zijn. In dit blog bekijken we […]

Introductie in SEA

Hoewel ik begonnen ben met het specialiseren in SEO