De SEO trends voor 2017: Wat kunnen we verwachten?

Met 2017 een paar weken onderweg, is het interessant om te zien welke SEO trends niet te missen zijn dit jaar. Vorig jaar heb ik ook de trends behandeld in dit blog. Het is leuk om te zien dat de te verwachten trends zich in 2016 ook daadwerkelijk hebben doorgezet. Voor 2017 zullen deze trends […]

Zoekwoorden onderzoek van Blue Leopard

Het zoekwoorden onderzoek is de basis van het SEO traject en bepaald in grote mate welke aanpassingen gedaan moeten worden.

Content Marketing: Hoe kan SEO helpen?

Bij Blue Leopard geven we advies over een breed scala aan marketing aspecten. Één hiervan is content en copywriting. Ook op het gebied van SEO is content één van de belangrijkste factoren om online vindbaar te zijn. Om het best mogelijke advies te geven is het integreren van SEO binnen content marketing cruciaal.

Trump’s overwinning, helemaal geen verrassing.

Voor velen kwam het als een donderslag bij heldere hemel, een verrassing; Trump’s overwinning. Het is dan ook een week later nog steeds het gesprek van de dag. Discussies die hoog oplopen en soms uitlopen op ruzies of ontvrienden. Achteraf gezien, is het eigenlijk helemaal niet zo verrassend als dat iedereen beweert. Ik zal in […]

Google Penguin update

Eind september kondigde Google de nieuwe Google Penguin update aan. Nu begin november is de hele update doorgevoerd en dit heeft natuurlijk zijn uitwerking op de indexatie van websites. De aanpassingen zorgen ervoor dat websites steeds natuurlijker en sneller worden geanalyseerd. In dit blog zit ik grootste voordelen op een rij en leg ik uit […]

Strategie voor SEA: wat is succesvol?

In dit blog heb ik een introductie gegeven voor SEA. Wat voor meerwaarde heeft het voor bedrijven en hoe kunnen wij u hiermee helpen? Nog interessanter is om een goede strategie te formuleren die veel nut heeft bij het gebruiken van SEA. Zeker voor bedrijven zonder enorme budgetten is het van grote meerwaarde zoveel mogelijk uit […]

SEO check voor uw website nodig?

Bij Blue Leopard kunt u in allerlei verschillende gebieden geholpen worden met uw bedrijf. Een van de mogelijkheden is een SEO check waarbij de focus ligt op uw website en hoe de prestaties hiervan zich verhouden tot de optimale maatstaven. Er zijn op internet zeer veel tools te vinden om een SEO check uit voeren. Blue Leopard […]

Featured snippets in Google

Google is altijd bezig met het verbeteren van de informatie voorziening voor zoekopdrachten. Een zeer interessante optie is de nieuwe featured snippet optie. Hierbij wordt er boven de zoekresultaten een stukje informatie gegeven die direct de zoekvraag wilt beantwoorden. Omdat een groot deel van SEO het delen van interessante content is, liggen hier zeker kansen. […]

Conversie optimalisatie: waar letten we op?

Zorgen dat bezoekers van een website daadwerkelijk een product of dienst afnemen is veel werk.

Conversie optimalisatie is cruciaal om hiervoor te zorgen. Lees verder waar je op moet letten om hiervoor te zorgen.

Wat is een goede landingspagina?

Een landingspagina is bedoeld om bezoekers direct van de juiste informatie te voorzien. Zo blijven bezoekers direct langer op de website en is er een grotere kans dat er een conversie plaatsvind. Hoe hoog deze conversie is hangt af van veel verschillende aspecten. In dit blog geven we antwoord op de vraag: wat is een […]

Optimaliseren voor mobiel zoekverkeer

De grote stijging in mobiel zoekverkeer heeft de wensen van de website bezoeker erg veranderd.

Wat zijn de meest urgente zaken om te optimaliseren en hoe helpt dit de bezoekers van uw website?

Hoe wordt lokale vindbaarheid bepaald?

Uit een recent onderzoek is bekeken wat de belangrijkst drivers zijn van lokale vindbaarheid.

We zetten de belangrijkste zaken op een rijtje om een beter inzicht te krijgen en advies te geven.

3 redenen waarom lokale SEO van levensbelang is

Lokale zoekresultaten zijn niet meer weg te denken en we gebruiken ze voor allerlei zaken.

3 redenen waarom lokale SEO van levensbelang is en hoe het in het dagelijks leven van lees je hier verder.

Belangrijke elementen voor een goede website

Het internet is gevuld met websites die allemaal op hun manier bijdragen aan de informatie die online gedeeld wordt. Maar wat maakt de ene site nu beter dan de andere? Lees in deze blog meer over belangrijke elementen voor een goede website.

SEO trends in de e-commerce

Als e-commerce bedrijf heb je altijd te maken met de verandering op het internet.

Ook in 2016 zijn er weer enkele trends te constateren waar op gelet moet worden om succesvol te blijven.

De toekomst van SEA

Op het jaarlijkse Google Performance Summit werd er een presentatie gegeven over veranderingen in AdWords en Analytics. In dit blog bespreek ik de belangrijkste bevindingen van de presentatie met AdWords in het bijzonder. Omdat er veel veranderingen doorgevoerd worden zal ik alleen de meest belangrijke bespreken. Wat is de toekomst van SEA?

Hoe behoud je een top ranking in Google?

Het behouden van een toppositie in de zoekresultaten kan soms lastiger zijn dan het behalen hiervan.

Met het onderhouden van deze 5 cruciale aspecten zorg je ervoor dat je blijvend te bovenste posities blijft innemen.

Hoe verhoog je de doorklikratio?

Het doorklik ratio is een indicatie op bezoekers daadwerkelijk informatie op de website willen lezen.

Maar op welke manier kan je dit bewerkstelligen? We zetten een paar handige tips op rij.

Lokale content verhoogt lokale vindbaarheid

Voor MKB’ers is lokale vindbaarheid erg handig om de juiste bezoekers op de website te krijgen.

Om dit proces te verbeteren is het verstandig om lokale content te genereren om de bezoekers bereiken.

SEA strategie moet anders door nieuwe lay-out

Met de nieuwe Google lay-out zijn de klikprijzen voor bepaalde zoekwoorden flink gestegen.

Lees in dit blog welke zoekwoorden dit zijn en waar er op gelet moet worden bij de SEA strategie

Waarom SEA en SEO samen moet werken

Door de wijzigingen in de lay-out van Google zullen er veel zaken veranderen, zowel op SEA en op SEO gebied.

Lees in dit blog welke aspecten het meest beïnvloed wordt en hoe SEA en SEO samen kan blijven werken.

Zoeken voor een zoekwoorden onderzoek

Het gebruik van Google veranderd elk jaar meer naar specifieke zoektermen en doelgroepen.

Een zoekwoord zegt steeds meer over de doelgroep die er naar zoekt dan het specifieke onderwerp van het zoekwoord zelf.

Mond tot mond reclame en SEO

Met Blue Leopard richt ik me veel op MKB bedrijven. Vooral voor deze bedrijven kan het aanbieden van informatie en tips veel invloed hebben.

Iets wat voor MKB bedrijven al sinds jaar en dag belangrijk is, is mond tot mond reclame. In dit blog leg ik uit hoe SEO deze manier van reclame een extra duw in de rug kan geven.

Lokale zoekresultaten met Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf is het platform waar je het Google+ bedrijfsprofiel kan onderhouden en verbeteren.

Naast dat het informatie geeft over het bedrijf zelf is het van meerwaarde voor de lokale zoekresultaten. In dit blog heb ik aangegeven welke voordelen dit nou precies geeft.

Geen Google+ eis voor lokale reviews

Om een duidelijker beeld te krijgen van de lokale zoekresultaten is het mogelijk als bedrijf reviews te krijgen.

Niet alleen geeft het een indicatie voor de kwaliteit van het bedrijf, het is tevens een indicatie dat er interactie is met uw klanten of gebruikers.

Impact van de nieuwe Google layout

Door het aanpassen van de layout van advertenties door Google zijn er ook op SEO gebied aanpassingen waar gelet op moet worden.

De veranderingen die ik doorgenomen heb in mijn vorige blog zijn alleen van toepassing op de betaalde advertenties. In dit blog leg ik uit wat de impact is voor de organische zoekresultaten en SEO.

Linkbuilding wordt net als netwerken

Sinds SEO ‘bestaat’ heeft linkbuilding altijd al een grote rol gespeeld in de vindbaarheid van een website. Zelfs voordat Google begon met het indexeren van websites met onder andere het aantal links als graadmeter. Het sturen van bezoekers naar jouw website door een andere website jouw te laten vermelden was al snel een goede strategie. […]

Google Posts: Een nieuwe stap voor lokale business?

Google probeert altijd te experimenteren met nieuwe features van de zoekmachine. Begin 2016 is Google begonnen met het testen van de mogelijkheid om content direct binnen de zoekresultaten te laten verschijnen. Zowel personen en bedrijven zullen deze mogelijkheid dan hebben, iets wat voor hun doelgroep natuurlijk erg interessant kan zijn. In dit blog bekijken we […]

Introductie in SEA

Hoewel ik begonnen ben met het specialiseren in SEO, zijn voor mij alle mogelijkheden die online marketing biedt zeer interessant. Iets wat vaak synoniem wordt gebruikt met SEO is SEA. SEA draait om de betaalde advertenties die je door Google kan laten plaatsen bij bepaalde zoekopdrachten. In dit blog geef ik een introductie wat de […]

10 tekenen dat je website aan vernieuwing toe is

Ieder bedrijf weet tegenwoordig dat het hebben van een website van belang is voor de uitstraling van het bedrijf en impact heeft op het aantrekken van mogelijke nieuwe klanten. Wat niet iedereen weet is dat het simpelweg hebben van een website niet voldoende is. Wanneer een website hopeloos verouderd is of slecht gevonden wordt door […]

Google stopt met advertenties aan de rechterzijde

Wat al een tijdje in de lucht hing en uitvoerig is getest, is nu werkelijkheid geworden. Google stopt met het tonen van advertenties aan de rechterzijde van het scherm. Dit is van toepassing op desktop zoekresultaten en komt zo meer overeen met mobiele zoekresultaten. Daar was deze optie al niet beschikbaar. Wat zijn de veranderingen […]

Het effect van kleur

Zo rood als een kreeft, geel van jaloezie zien en een blauwtje lopen. In onze taal en het dagelijks leven komen we veel in aanraking met kleur. Iedere kleur roept een bepaalde associatie bij ons op en in design wordt hier handig gebruik van gemaakt. In dit artikel leer je meer over het effect van […]

Content is King voor SEO?

Zelfs voordat Google überhaupt was opgericht, is het concept van content is king al vaak geopperd. Bill Gates schreef er in 1996 al een essay over en het is leuk om te zien hoe relevant dit nog steeds is. Tegenwoordig is content cruciaal in een SEO traject en zonder dit onderdeel is het lastig om […]

Hoe schrijf je goede blog content

Bij Blue Leopard zijn we ervan overtuigd dat het schrijven en posten van blogberichten bijdraagt aan de waarde van je website en je algehele vindbaarheid. Daarnaast is het ook leuk om content met mensen te delen. Om die reden verschijnen er iedere week 2 nieuwe blogs op onze eigen website. De ene keer is dit […]

Website beveiligen met SEO

De laatste tijd zijn er steeds meer meldingen van spam en of hack pogingen op websites. Dit zorgt er tevens voor dat er binnen de zoekresultaten meer spam of gehackte content verschijnt wat erg onprettig is. Zowel voor eigenaren die een goed draaiende website willen hebben, als mensen die goede resultaten verwachten binnen de resultaten. […]

Categorieën toevoegen en bewerken in WordPress

Om blogberichten in je website zo overzichtelijk mogelijk overzichtelijk te houden  worden deze geplaatst in een categorieën. De categorieën worden op deze manier een verzameling van goede content die door zoekmachines goed geindexeerd kunnen worden.  In dit blog leg ik uit hoe je categorieën kan toevoegen met WordPress.

Verbeteren van bounce rate: waarom is het belangrijk?

Bij het meten van de prestaties van de website van onze klanten controleren wij altijd de bounce rate. De bounce rate van een website is het percentage bezoekers dat op de homepagina komt, maar niet andere pagina’s bekijkt. In dit blog leg ik uit in welke mate een hoge bounce rate slecht is en of […]

Gebruikers toevoegen in WordPress

Als je aan mij vraagt welk Content Management System (cms) ik het fijnst vind werken hoef ik daar niet lang over na te denken; het antwoord is WordPress. De mogelijkheden binnen het systeem, zoals het toevoegen van plugins, en het gebruikersgemak maken het voor velen het go-to cms als het om een website gaat. In […]

Tips voor het lokaal vindbaar zijn

In mijn vorige blog heb ik een aantal voordelen van Google+ uitgelegd en hoe dit voor de lokale ondernemer nuttig kan zijn. Vooral de vermelding in Google Maps en dus ook in bijbehorende zoekresultaten is erg interessant om lokaal in de aandacht te komen. Er liggen voor bedrijven veel kansen door te richten op de […]

Een logo ontwerpen

Elke ondernemer begint zijn of haar eigen bedrijf veelal met 2 dingen: een idee en een naam. De eerste van deze 2 is het gat in de markt dat gevonden lijkt te zijn en de tweede is of een pakkende benaming voor de kersverse onderneming, of een persoonlijke uitstraling die aansluit bij de ondernemer zelf. […]

Voordelen van Google Plus

Bij Blue Leopard maken we vooral gebruik van de mogelijkheden die Google ons biedt. Gmail, Google Analytics, Google Agenda zijn hier slechts een paar voorbeelden van. Het social media kanaal van Google; Google+ is vaak een minder bekend kanaal. Voor het gebruik van social media wordt toch vooral Facebook, Twitter, Snapchat en Instagram gebruikt. Toch heeft Google+ […]

Een nieuwe pagina maken

In deze handleiding leggen we je precies uit hoe je een nieuwe pagina aanmaakt op je WordPress website. Vorige week begonnen we met de basis. Deze week gaan we verder met de rest van de instellingen. Alle uitleg komt overzichtelijk op deze pagina, zodat je de handleiding altijd terug kunt lezen.

Wat is een Google Penalty?

In het blog van vorige week heb ik 5 essentiële SEO trends aangegeven voor 2016. Ik heb daar tevens melding gemaakt van de mogelijkheid van een Google Penalty. In dit blog leg ik uit wanneer je dit kunt krijgen en hoe dit is te voorkomen.

5 essentiële SEO Trends

2016 is pas net begonnen, maar er is alweer genoeg om te volgen op SEO gebied. In het vorige blog heb ik 5 algemene SEO trends voor 2016 aangegeven. In dit blog ga ik dieper in op 5 essentiële trends voor het verhogen van online inkomsten voor bedrijven.

Wat zijn de SEO trends voor 2016?

2015 ligt bijna achter ons. 2016 staat alweer voor de deur. Er is binnen SEO veel gebeurd met uiteraard de langverwachte Mobilegeddon update, de verbetering van lokale zoekwoorden rankings en verbeteringen aan het content algoritme van Google. Met het oog op 2016 bespreek ik hier enkele SEO trends die te verwachten zijn.

Top 10 Trends van 2015

Nu 2015 ten einde loopt is het als SEO’er altijd interessant om te zien welke zoekopdrachten het meest werden uitgevoerd in Nederland. Vaak zijn het wel zaken die overal in het nieuws zijn geweest. Toch zitten er altijd opvallende dingen tussen die leuk zijn om te vermelden. Wat waren de trends van 2015?

Een nieuw blog plaatsen

In deze handleiding leggen we je precies uit hoe je een nieuw blog aanmaakt op je WordPress website. Vorige week begonnen we met de basis. Deze week gaan we verder met de rest van de opties. Alle uitleg komt overzichtelijk op deze pagina, zodat je de handleiding altijd terug kunt lezen.

5 zaken om te vermijden met linkbuilden

In het vorige blog heb ik aangegeven in welk opzicht linkbuilden het SEO traject helpt. Nu zijn er bij linkbuilden ook veel valkuilen die de website waarde vooral naar beneden halen. Door de regelmatige updates die Google in het algoritme doorvoert kunnen dit ook zaken zijn die voorheen als goed worden ervaren. In dit blog […]

Hoe helpt linkbuilden SEO?

Een belangrijk onderdeel van het SEO traject is linkbuilding. In dit blog heb ik al is kort uitgelegd wat dit precies inhoudt en wat het kan betekenen voor uw bedrijf. In dit blog gaan we hier iets dieper op in om een beter beeld te krijgen van linkbuilden en welke afwezigen er worden gemaakt.

Hoe lever ik de juiste content aan?

Content is een belangrijk onderdeel van je website. Je teksten en afbeeldingen bepalen samen met het design jouw online uitstraling. In dit blog leg ik uit welke content je aanlevert, hoe je dat doet en waarom dit zo belangrijk is.

5 tips voor Google Analytics

Met Google Analytics kan je allerlei zaken opzoeken en ontdekken voor je bedrijfswebsite. Toch is het soms lastig om te weten waar je moet beginnen. Bij Blue Leopard hebben we hier natuurlijk ook een methode voor geschreven. Deze methode zal je vooral helpen om basis statistieken goed bij te houden. Wij raden elke klant aan […]

Hoe verloopt een webdesign traject?

En waarom Photoshop hier plaats maakt voor een knullige text editor. Eindelijk; het is tijd voor de oplevering van je templates Vorige week startte ik met deze serie blogs over het verloop van een webdesign traject. Ik behandelde de intake en de oplevering van het kleurenpalet, lettertypen en de design elementen. Deze week vertel ik […]

SEO en de Toekomst

Toen Google begon in de jaren 90, hadden de oprichters Larry Page en Sergey Brin al snel door dat ze een bepaalde indexatie moest geven aan websites. Op deze manier wilden ze websites die het best ingeschaald werden als eerste weergeven aan de zoeker. Als SEOer is het zaak websites zo optimaal mogelijk te laten […]

Hoe verloopt een (web)design traject?

Nadat Pim in een serie blogs heeft uitgelegd hoe onze SEO trajecten verlopen, kan ik natuurlijk niet achterblijven. Ik mag dan misschien een chaotische designer zijn maar ook mijn producten verlopen via een duidelijk proces. In deze serie blogs leg ik uit hoe dat traject verloopt en op welke manier ik er voor zorg dat […]

5 zaken waarom uw website irriteert

Het is als SEO’er soms snel te zien welke websites goed in elkaar zitten en welke niet. Ik deel vandaag graag met u een paar zaken waarom uw website mogelijk irritatie oproept bij uw gebruikers. Zelfs als u denkt dat het er goed uitziet zal de bezoeker altijd het laatste woord hebben.

Ploggen ftw?!

Ploggen is geen vies woord zoals je misschien zou vermoeden. Het staat voor “photo bloggen” en is het sneue nakomertje van de familie Blog en Vlog.

De internet-expert in mij zegt dat het ook vast wat te maken heeft met de populariteit van Instragram en de sociale acceptatie van voyeurisme. Hoewel ik over dat laatste uiteraard geen mening heb. Wat kan deze trend betekenen voor marketing?

Waarom SEO?

Als SEO’er uitleggen dat SEO nuttig is voor klanten komt natuurlijk over alsof ik daar zelf wat bij te winnen heb. Dat klopt helemaal! Nu is het niet zo interessant om te vertellen wat ik daar allemaal bij win, maar waarom de klant kan meegenieten van mijn winst. Het is tegenwoordig niet meer dan logisch […]

Hoe onderhoud je je website?

De winterbeurt voor je huis, de APK keuring voor je auto; allemaal irritante analogieen die wij gebruiken om aan te geven hoe belangrijk het is om je website te (laten) onderhouden. Hoe je het ook wendt of keert; als je je website niet onderhoudt heb je er weinig aan. Om het leuk en luchtig te […]

Waarom duurt SEO zo lang?

Als SEO’er krijg ik vaak de vraag hoelang het duurt voordat mijn website vindbaar is. Nu is vindbaar al een vrij breed begrip, maar mensen willen vooral weten wanneer andere mensen op hun website terecht komen. In de snelle wereld van het internet is er helaas geen tijdmachine of strategie om binnen een week op […]

De kracht van de pop-up

“Wat vind je van mijn website?”, vroeg iemand op een forum laatst. “Ja prima te doen”, was de algemene opinie. “Maar haal alstjeblieft die irritante pop-up weg. Dat is een conversie killer. Sterker nog, ik irriteer me zo zwaar aan dat ding dat ik me heilig voorneem om nooit meer je website te bezoeken. Als […]

Linkbuilding door Blue Leopard

Nadat de website van de klant is geoptimaliseerd gaan we naar de volgende stap in het SEO traject: Linkbuilding. Met andere woorden is dit een vermelding krijgen van de website van de klant op andere websites. Goede voorbeelden hiervan zijn een vermelding op een startpagina voor uw branche, een online artikel over uw bedrijf of […]

Google Page Insights

We testen Google’s Page Insight tool op onze website. De vlag en wimpel hingen voor ons niet uit…

Website optimalisatie bij Blue Leopard

Nadat de nulmeting is afgerond en het Analytics account is ingesteld gaat het traject verder met de website optimalisatie van de klant…

WordPress: zo lek als een mandje?

Je hoort het wel eens: Wordpress moet je niet nemen. Dat kan m’n 12-jarige buurjongen nog hacken. Het zit vol met lekken. En gaten. En…nou ja…echt veilig kun je het niet noemen.

Google Analytics bij Blue Leopard

De nulmeting van Blue Leopard is er voor om een goeie indicatie te geven over de huidige stand van zaken van uw website.

Converteren zonder knop

Wat doe je als je bedrijf zich in een branche bevindt, waar de doelgroep meer overtuiging nodig heeft? Kortom: hoe converteer je je bezoeker met meer dan alleen een knop?

Nulmeting bij een SEO traject

Nadat het controle moment met de klant is uitgevoerd, gaat het SEO traject voor de klant echt beginnen. Bij Blue Leopard willen we alles zo goed mogelijk meten en in kaart brengen.

Controlemoment zoekwoorden onderzoek van Blue Leopard

Na het zoekwoorden onderzoek uitgebreid te hebben behandeld wil ik graag bespreken hoe het klanten contact loopt na het onderzoek.

Met z’n allen boven de fold

De beruchte ‘fold’ is al jaren een onderwerp van gesprek, irritatie en mantra’s.

Is scrollen nu daadwerkelijk zo’n gebruiksprobleem? Is het nodig om je bezoeker tijdens de eerste indruk te overvallen met een call-to-action? En wat zou er in het ideale geval dan boven die ‘fold’ moeten staan?

Hoe gaat een SEO intake bij Blue Leopard?

Na het eerste blog over de QuickScan van Blue Leopard, wil ik graag de volgende stap behandelen in het SEO traject: de intake.

Conversie: de kleur van je knop

Wij roepen hier allemaal in koor; “mooi is leuk, maar als je website niet converteert heb je er ook niet veel aan.”

Wat is online conversie?

Ik zat net lekker een aantal blogs te typen over van allerlei dingen die met conversie te maken hebben, toen ik ergens wilde linken naar het blog “wat is conversie nou precies?”. Na wat zoekacties hier en daar bleek…dat ik die nog niet geschreven had. :/ Nu zijn er bakken aan blogs geschreven over dit […]

De aftermath van Mobilegeddon

Op 21 april kwam de groot aangekondigde update van Google uit en werd er gewaarschuwd voor grote verandering in de zoekresultaten. Vooral op mobiele zoekresultaten zouden grote verschuivingen zich voordoen bij websites die niet ‘mobile friendly’ waren.

5 plugins en tools om je WordPress website mee te beveiligen

Het zal je maar overkomen: je WordPress website is gehacked. Misschien was je installatie niet up-to-date of heb je een onbetrouwbare plugin geinstalleerd. Maar daar heb je nu niks aan. Gelukkig zijn er goede hulpmiddelen beschikbaar om je te helpen met het beveiligen van je website.  

Google webfonts / juni 2015

Deze maand in de serie Google Webfonts, een aantal bruikbare lettertypen van de Indian Type Foundry. Teko – Google fonts Rajdhani Hind Karma

Responsive design vs. de mobiele website

Vorige week schreef ik een algemeen blog over de mobiele website. Stof die bijna droger is dan de Sahara zelf. Deze week gaan we daar verder op in. Want als je toch al halverwege de woestijn bent kun je maar beter doorlopen. Moet ik een mobiele website hebben? En wat is dat responsive gebeuren? Iedere […]

De gevolgen van Mobilegeddon

Met de statistieken uit mijn vorige blog is duidelijk te zien wat de trend is binnen het zoekverkeer en waarom dit impact heeft op bedrijven. Wat kunnen bedrijven hier aan doen? Welke bedrijven zullen hier het meest last van hebben? Twee vragen die ik beantwoord in dit blog.

De statistieken over ‘Mobilegeddon’: wat is opvallend?

Alle rook van ‘Mobilegeddon’ is weer opgeklaard na vorige week. Ik vind het interessant om wat dieper op de impact in te gaan. Hoe ziet het gebruik van mobiel zoekverkeer er uit? Gaat mobiel verkeer, niet-mobiel verkeer inhalen? Aan de hand van statistieken wil ik aangeven waar mobiele telefoons zich nu bevinden en wat de […]

Wat is een mobiele website?

Simpel toch? Een website voor op je mobiele telefoon. Maar waarom heeft niet elk bedrijf dan een mobiele website? In Nederland is het gebruik van mobiel internet de afgelopen 5 jaar bijna verviervoudigd. De cijfers maken duidelijk dat het hoog tijd is om als bedrijf in te spelen op deze markt. Maar wat houdt een […]

Mobilegeddon: het einde nabij?

Als je niet beter zou weten, zou je zeggen dat Google het eind der tijden voor niet mobielvriendelijke websites heeft aangekondigd. Wat is er gaande? Vandaag past Google zijn mobiele zoekmachine-algoritme aan. Dit houdt in dat websites die mobielvriendelijk zijn hoger in de zoekresultaten komen, dan websites die niet mobielvriendelijk zijn. Lees onze eerste indruk […]

Een product bewerken in Woocommerce

Binnen het gebruiksvriendelijke Woocommerce is het niet moeilijk je bestaande producten aan te passen. In deze korte video leggen we uit hoe je dat zelf kunt doen. Heb je vragen over je WordPress Woocommerce product bij Blue Leopard? Neem dan telefonisch of per mail met ons op!

De Pinterest leugen

Als design-mens ben ik mateloos gevoelig voor mooie dingen. Tijdens mijn zeldzame tripjes naar de supermarkt (online boodschappen, bedankt) negeer ik alle etenswaren en marcheer door naar het tijdschriften schap. Daar doe ik mij tegoed aan perfect belichte interieurs, gePhotoshopte vrouwen en opgedofte recepten. Het is dan ook geen wonder dat Pinterest mijn nummer 1 […]

Een categorie toevoegen in Woocommerce

Woocommerce is de webshop oplossing voor WordPress gebruikers bij uitstek. Deze serie video’s laat zien hoe je basishandelingen binnen Woocommerce uitvoert.

Content is king, maar ik baas

Je hebt vast wel eens een advertentie gezien die aangeeft; “vakantie bungalow te huur in een bosrijk gebied, gratis fietsen, 4-6 volwassenen en 2 kinderen onder de 12 jaar”.

Niemand zou het (nuchter en zonder stufi te ontvangen) overwegen om deze bungalow te huren, om vervolgens op te komen dagen met 12 volwassenen en een halve kleuterklas. Maar wat heeft dat met content te maken?

Een product toevoegen in Woocommerce

Woocommerce is de webshop oplossing voor WordPress gebruikers bij uitstek. In deze serie video’s laat Lotte zien hoe je basishandelingen binnen Woocommerce uitvoert.

Beste Dutch Design industrie

Designevenementen zijn niet mijn favoriete bezigheid. Voornamelijk omdat ik een geïsoleerde sociopaat ben, een beetje omdat mensen mij doodsangst aanjagen, maar vooral vanwege het feit dat de meeste van deze evenementen niet georganiseerd worden om hun bezoekers te inspireren, maar om op te scheppen. Digitale kontenlikkerij, als je het zo wilt noemen. Immovation’s Cross Media […]

Wachtwoord wijzigen in WordPress

Soms is het nodig om je wachtwoord van WordPress te wijzigen. Of dat van een van je mede-gebruikers. Lotte legt in deze video uit hoe je dat makkelijk zelf doet.

En wat doe jij precies?

Jaren geleden dacht ik nogal zwaar over mijn functieomschrijving. Ik was toentertijd overtuigd dat dit een onmisbare stap is, in het ontwikkelen van mijn personal brand. Je weet wel, dat ding dat je onmiskenbaar onderscheidt van alle andere middelmatige beunhazen die niks anders kunnen verzinnen dan een afgevlakt “ik ben uhm… grafisch vormgever…”. Op een […]

Inloggen bij WordPress

In deze korte video legt Lotte uit hoe je inlogt op je WordPress website.

Wat is dit nou weer?

“Optimaal gebruikersgemak. Hoe verhoog ik mijn conversie?” Dat was de tagline die bijna twee jaar bovenaan onze website prijkte.

De tagline die we met pijn en moeite er uit hebben geperst. De tagline die letterlijk helemaal nergens op sloeg.