door Pim Kuhbauch

Na in het vorige blog het zoekwoorden onderzoek van Blue Leopard uitgebreid te hebben behandeld wil ik graag bespreken hoe het klanten contact loopt na het onderzoek. Het beste werk komt altijd naar voren als er goed contact is tussen de klant en het bedrijf. Om deze reden wordt er altijd een controle moment gehouden om het onderzoek te bespreken. Ook kunnen eventuele op en aanmerkingen besproken worden

Waarom is een controle moment nuttig voor een klant?

Aangezien er na een zoekwoorden onderzoek veel dingen moeten gebeuren, is het verstandig om wat zaken door te spreken met de klant. Aangezien een standaard SEO Traject ongeveer 6 maanden duurt, is duidelijkheid tussen de klant en het bedrijf van groot belang. Het controle moment dient ervoor om het zoekwoorden onderzoek af te ronden en om de klant in te lichten over de volgende stappen. De controle is tevens van groot belang om de kennis van de klant zoveel mogelijk in het onderzoek terug te laten komen.

Aangezien de kennis van een SEO’er nooit even groot is als de klant in zijn of haar branche. Is het daarom verstandig om alle zaken nog een keer te controleren met de scherpe kijk van de klant zelf. Zo creëer je samen het best mogelijke resultaat.

Hoe wordt het controle moment uitgevoerd?

Het controle moment vindt altijd plaats nadat het zoekwoorden onderzoek is afgerond. Daarna wordt het controlemoment ingepland wat telefonisch of persoonlijk besproken kan worden. Het zoekwoorden onderzoek wordt ook gedeeld met de klant, zodat er op het gemak naar gekeken kan worden. Tijdens het controlemoment is het dan ook duidelijker waar relevantie informatie staat en is er een indicatie wat een besproken gaat worden.

Wat wordt er precies besproken in het controle moment?

Het belangrijkste wat met de klant doorlopen wordt is het afgeronde zoekwoorden onderzoek. Zoals in het vorige blog is aangegeven wordt er per stap bekeken wat er goed is en waar het nog verbeterd kan worden. Uit de long en shortlist worden de producten en diensten van het bedrijf doorgelopen en zoeken we de overeenkomsten met het onderzoek. Tevens wordt er gekeken naar wellicht ontbrekende onderwerpen of gelegd waarom deze ontbreken.

Vaak vallen er in het onderzoek veel woorden af die voor een bedrijf wellicht wel interessant zijn, maar uit onderzoek het tegendeel blijkt. Tussen de klant en SEO’er vindt dan een afweging plaats hoe dit toch gebruikt kan worden, wellicht met een dieper onderzoek.

Omdat er een zo breed mogelijk onderzoek noodzakelijk is voor de klant, wordt er wat dieper ingegaan op de onderwerpen en worden er vaak wat branche technische termen en regelingen besproken. Dit wordt door de SEO’er dan nog meegenomen in het eind onderzoek. Zo krijg je de volledigheid waar we bij Blue Leopard altijd naar streven.

Als laatste wordt de website structuur nog één keer doorgelopen zodat de klant precies weet wat er gaat gebeuren en welke content er allemaal op de website moet komen. Door dit allemaal te doorlopen is de kans op misverstanden heel klein en wordt door zowel de klant als door ons alles goed gecontroleerd. Ook is er door het intensieve contact het best mogelijke onderzoek uitgevoerd en kan er verder gegaan worden met de volgende stap in het SEO traject: de 0 meting.

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Laat een reactie achter