Creatief | Blue Leopard

Creatief

Design zonder strategie noemen we kunst, maar design met strategie noemen we advertising.

Design is een van de belangrijkste manieren om je kernwaarden en identiteit op een juiste manier naar buiten te brengen, ook wel genoemd “de non verbale ambassadeur van je merk”. Dit kan door middel van on- /offline campagnes, advertising, storytelling, content marketing, social media, websites/webshops.

Al onze (digitale) creaties worden gecreëerd met conversie optimalisatie als uitgangspunt. Wij kijken naar verschillende factoren als kleugebruik, contrastwaarde, lettertypes, titels, contactformulieren, indelingen, etc. Met de juiste combinatie en het juiste kleurgebruik bereik je het juiste resultaat.

Natuurlijk wordt het design bepaald op basis van jouw branding, uitstraling. Indien je deze nog niet hebt kunnen we een branding bepalen op basis van je kernwaarden en doelgroep. Wij doorlopen samen een intake waar een aantal vragen gesteld worden. Aan de hand hier van bepalen wij met jou:

1. Het kleurenpalet

Waarbij we rekening houden met de conversiemaatstaven.

#0C193D

#65A8A2

#83BAB5

#CACCC6

#DDE0D7

#EDBA00

2. Design elementen

Een aantal voorbeelden van design elementen voor het web.

  • List item one
  • List item two
  • List item three
  • List item one
  • List item two
  • List item three

3. Lettertypen

H1 – Proxima Nova / 700

H2 – Proxima Nova / 300 italic

H3 – Proxima Nova / 700

Kremlin Pro Web / semi expanded

Copywriting / content optimalisatie

Een andere vorm van creativiteit is copywriting, ofwel; creatief schrijven. Door middel van een afgepaste communicatie bereikt je jouw doelgroep op een doeltreffende manier. Het bedrijf kiest zelf de tone of voice, maar natuurlijk kunnen wij op basis van de branding deze voor en met jou bepalen. Denk hierbij aan teksten voor de website, campagnes en sociale media. Bepaal je zelf liever de content en teksten, maar ben je niet zeker van grammatica en speling? Geen probleem, wij kunnen deze actief voor je redigeren!