door Pim Kuhbauch

Google probeert altijd te experimenteren met nieuwe features van de zoekmachine. Begin 2016 is Google begonnen met het testen van de mogelijkheid om content direct binnen de zoekresultaten te laten verschijnen. Zowel personen en bedrijven zullen deze mogelijkheid dan hebben, iets wat voor hun doelgroep natuurlijk erg interessant kan zijn. In dit blog bekijken we de eventuele mogelijkheden van deze feature.

Aanleiding van deze feature zijn de Amerikaanse voorverkiezingen. Hierbij werd er per kandidaat informatie gegeven over hun politieke activiteiten. Dit zorgde voor een duidelijkere informatie voorziening per kandidaat. Omdat het als een test begon waren er aardig wat problemen waar Google tegenaan liep. Vooral de verhouding zoekopdracht en resultaat was nog niet geoptimaliseerd. Hierdoor werd vaak niet de meest relevante informatie weergegeven waarop gezocht werd. 

Vanaf maart is Google begonnen met het testen van verschillende bedrijven die Google heeft uitgekozen om mee te testen. In onderstaande afbeelding is het voorbeeld te zien hoe deze informatie er dan uit ziet. Aangezien het nog in de testfase zit, kunnen er nog definitieve conclusies aan worden verbonden. Toch zou dit een erg goede tool kunnen worden voor lokale bedrijven om mee op te vallen. Het geeft direct een beeld van de activiteiten van een bedrijf en of het relevant is voor de zoeker.

Google Posts Voorbeeld

Via de test website van Google krijg je al een bepaalde indicatie wat je met deze feature kan verwachten:

Verified individuals and organizations can now communicate with text, images and videos directly on Google. Creating content is fast and simple, and once published, posts will appear instantly in search results related to the publisher. Each post can also be shared on popular social networks”.

Omdat het lokaal vindbaar zijn voor bedrijven steeds belangrijker wordt om klanten binnen halen wordt het verwacht dat deze feature erg veel nut gaat hebben. Met het blijven testen zullen er ook steeds meer resultaten worden gedeeld door Google. Updates hierover zullen uiteraard door mij met jullie gedeeld worden.

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Laat een reactie achter