door Pim Kuhbauch

Bij Blue Leopard zijn we ervan overtuigd dat het schrijven en posten van blogberichten bijdraagt aan de waarde van je website en je algehele vindbaarheid. Daarnaast is het ook leuk om content met mensen te delen. Om die reden verschijnen er iedere week 2 nieuwe blogs op onze eigen website. De ene keer is dit een artikel over de toepasbaarheid van SEO door Pim, de andere keer is het uitleg over een bepaald aspect van WordPress door mij. Een goede blogpost staat en valt met de content die het bevat, maar hoe schrijf je nu goede content voor je blog? In dit artikel gaan we in op de basis van goede blog content.

foto blog content

Het maken van goede content voor je blog begint met het vinden van de juiste stijl van schrijven die het meest past bij jou. Een interessant artikel dat op een niet-interessante manier geschreven is zal niet snel scoren bij je lezers. Het is daarom belangrijk een stijl te vinden/hebben waar jij makkelijk in schrijft en die tegelijkertijd de lezers van je blog weet te boeien tot de laatste letter.

De reden dat mensen blogposts lezen is omdat het onderwerp van het artikel hen aanspreekt. Het is iets dat zij graag willen leren of meer van willen weten, zoals wat de trends zijn op het gebied van SEO. Probeer daarom artikelen te schrijven die iets toevoegen voor de doelgroep die het leest. Probeer tips of handvaten te geven binnen het onderwerp waar je over schrijft. Hoe praktischer de tips, hoe beter.

De reden dat mensen een bepaalde blogpost wel of niet lezen heeft veelal te maken met de titel van het artikel. Probeer deze zo interessant mogelijk te houden voor de lezers, zodat deze door de titel alleen al meer wilt weten van het onderwerp.

Wanneer de lezer eenmaal aandacht aan je blogpost besteedt wil hij of zij deze ook zonder al te veel problemen tot het einde kunnen lezen. De sleutel hiervoor is simpelheid. Vermijd dure of moeilijke woorden en vakjargon om een algemene blogpost zo toegangelijk mogelijk te houden. Beeld je in dat je een gesprek voert met een vriend waarin je hem iets uitlegt zonder dat hij na 2 tellen al afhaakt.

Gebruik deze tips voor het schrijven van een blogpost en de lezer zal je artikel niet alleen waarderen, maar hij wordt ook een vaste lezer van wat je schrijft.

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Laat een reactie achter