door Sabra Issa

Na het eerste blog over de QuickScan van Blue Leopard, wil ik graag de volgende stap behandelen in het SEO traject: de intake. Bij de intake van een nieuwe klant nemen we graag belangrijke zaken door om het zoekwoorden onderzoek zo goed mogelijk te starten.

Waarom een intake?

Het is belangrijk om een goed beeld te schetsen van de situatie voordat het traject van start gaat. Daarom vinden we het belangrijk om aan het begin al goed contact te leggen tussen klant en SEO’er. We geloven dat dit contact zorgt voor een betere verstandshouding en kwaliteit van het traject. Door middel van deze samenwerking zorg je ervoor dat de expertise aan beide kanten optimaal gebruikt wordt.

Hoe ziet een intake eruit?

Om het traject goed te laten beginnen, wordt er een 1 op 1 gesprek ingepland tussen de klant en de SEO’er. Dit kan zowel telefonisch als een persoonlijk gesprek zijn. Dit is afhankelijk van de situatie en wat het beste uitkomt voor de klant. Persoonlijk contact vinden wij wel het belangrijkst en we gaan graag het persoonlijke gesprek aan. Zo krijg je een beter beeld met wie je contact hebt en bevorderd vaak de samenwerking.

Wat wordt er besproken bij een intake?

Het uiteindelijke doel van de intake is een zo goed mogelijk beeld te hebben van het bedrijf. Zo kan het traject het meest optimaal begonnen worden. De focus van het gesprek richt zich voornamelijk op 3 punten:

Intake SEO klant bij Blue Leopard

Bij de interne analyse bekijken we de situatie van het bedrijf van de klant. Zo worden de belangrijkste producten en diensten van het bedrijf besproken. Tevens kijken we naar ontwikkelingen die zich op korte termijn in het bedrijf zich afspelen. Zo kan hier alvast op ingespeeld worden om goed up to date te blijven. Uiteraard kijken we ook naar producten en diensten die het bedrijf niet aanbiedt. Door dit goed te bekijken kan de focus puur op de sterke punten blijven liggen. Ook wordt er dan niet gerefereerd naar zaken die de klant niet aanbiedt.

Bij de externe analyse wordt de branche van het bedrijf bekeken. Tevens kijken we ook naar de concurrenten van het bedrijf om een beeld te krijgen hoe onze klant ervoor staat. De sterke punten van de concurrenten, vooral op SEO gebied worden in kaart gebracht. Zo kunnen wij het beste plan opstellen om de beste punten hiervan ook te gebruiken.

Uiteraard zijn er in de branche waar het bedrijf in zit ook ontwikkelingen te vinden. Om dit al vroeg in kaart te brengen kan het SEO traject hier goed op inspelen. Zo loopt de klant op SEO gebied nooit achter en krijg je de beste resultaten.

Het onderzoek heeft natuurlijk ook beperkingen waar op gelet moet worden. Producten en diensten die het bedrijf niet levert moeten nu meegenomen worden in het traject. Ook moet er gekeken worden naar regelgeving binnen de branche. Zo kan er beter worden geanalyseerd waar het bedrijf zich nog extra op kan richten, of wat juist er buiten valt. Ook kan er dan een stukje informatie voorziening plaatsvinden over bijvoorbeeld interessante regelingen.

Met deze 3 stappen wordt uiteindelijk het zoekwoorden onderzoek begonnen en worden alle belangrijke aspecten meegenomen. Op deze manier wordt er een goed en breed mogelijk onderzoek gedaan om de klant verder te helpen.

Laat een reactie achter