Trump’s overwinning, helemaal geen verrassing.

Voor velen kwam het als een donderslag bij heldere hemel, een verrassing; Trump’s overwinning. Het is dan ook een week later nog steeds het gesprek van de dag. Discussies die hoog oplopen en soms uitlopen op ruzies of ontvrienden. Achteraf gezien, is het eigenlijk helemaal niet zo verrassend als dat iedereen beweert. Ik zal in dit blog proberen uit te leggen waarom.

Lees verder

Als Brand Specialist binnen Blue Leopard verbindt Marlies mensen met merken en gaat zij opzoek naar de kern van jouw merk/bedrijf, om deze vervolgens te profileren door middel van verschillende strategieën en ondersteunende producten. Heb je over marketing, branding, SEO of onze producten? Neem dan contact op.

10 tekenen dat je website aan vernieuwing toe is

Ieder bedrijf weet tegenwoordig dat het hebben van een website van belang is voor de uitstraling van het bedrijf en impact heeft op het aantrekken van mogelijke nieuwe klanten. Wat niet iedereen weet is dat het simpelweg hebben van een website niet voldoende is. Wanneer een website hopeloos verouderd is of slecht gevonden wordt door zoekmachines als Google is deze eerder slecht voor je bedrijf dan goed. Lees in dit artikel meer over waarom je je website zou laten vernieuwen.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Ploggen ftw?!

Ploggen is geen vies woord zoals je misschien zou vermoeden. Het staat voor “photo bloggen” en is het sneue nakomertje van de familie Blog en Vlog. De internet-expert in mij zegt dat het ook vast wat te maken heeft met de populariteit van Instragram en de sociale acceptatie van voyeurisme. Hoewel ik over dat laatste uiteraard geen mening heb.

Ploggen houdt dus in dat je gedurende een dag (of een week, maar dan ben je een loze amateur) foto’s maakt van wat je doet, daar wat bijschrijft en het in een blog zet. En dan heb je, voila een plog. Het hoeft niet boeiend of kwalitatief hoogstaand te zijn. De kernwoorden zijn hier veel en frequent.

Lees verder

Converteren zonder knop

Vorige week schreef ik een blog over conversie en content boven de fold. Wanneer we denken aan conversie, is de mooi contrasterende knop met pakkende tekst het eerste waar we aan denken.

Maar wat is het plan als deze knop niet direct naar een aan te schaffen product leidt? Wat doe je als je bedrijf zich in een branche bevindt, waar de doelgroep meer overtuiging nodig heeft? Kortom: hoe converteer je je bezoeker met meer dan alleen een knop?

Lees verder

De Pinterest leugen

Als design-mens ben ik mateloos gevoelig voor mooie dingen. Tijdens mijn zeldzame tripjes naar de supermarkt (online boodschappen, bedankt) negeer ik alle etenswaren en marcheer door naar het tijdschriften schap. Daar doe ik mij tegoed aan perfect belichte interieurs, gePhotoshopte vrouwen en opgedofte recepten. Het is dan ook geen wonder dat Pinterest mijn nummer 1 tijdverdrijf is voor tussen de lakens.

Illustraties-~-De-Pinterest-Lie

Pinterest begon ooit als medium om je internetvondsten te verzamelen. Binnen een paar jaar groeide het digitale prikbord echter uit, tot de mooiste verzameling van dingen die je nooit en te nimmer voor elkaar gaat krijgen. Je zou kunnen denken dat dat niet zo erg is, want elk moodboard dient slechts ter inspiratie en hoeft geen weerspiegeling van de (toekomstige) werkelijkheid te zijn. Mijn zorgvuldig belichte keuken ziet er normaliter uit als de woon en slaapplaats van 25 rechtenstudenten. Maar dat betekent niet dat het zo niet kan zijn.

Lees verder