Viral marketing

, is een relatief nieuwe marketingtechniek die probeert met behulp van bestaande sociale netwerken de bekendheid van een merk te vergroten.
Viral marketing

Het lijkt op mond-tot-mondreclame versterkt door het internet, waardoor snel en goedkoop een groot aantal mensen bereikt kan worden.

“Wordt een viral succes: go guerrilla”

Waarom viral marketing

Een viral is een goed middel voor het verzamelen van klantgegevens, het creƫren van een beleving, het vergroten van de naamsbekendheid en soms ook voor directe conversie.

Voordelen viral marketing:

  • Goedkoper; In vergelijking tot traditionele marketing is het voordeliger, omdat anderen jouw boodschap zelf doorsturen.
  • Sluit goed aan bij specifieke doelgroepen; zoals jongeren die voornamelijk actief zijn op sociale media.
  • Het is snel; traditionele media als tv hebben lange aanloopperiode nodig voordat consumenten de reclame voldoende herkennen.

Klantgegevens kunnen bijvoorbeeld worden verzameld via een game, poll of quiz, merkbekendheid en -beleving kunnen worden opgebouwd in een passende video en conversie kan worden behaald door tell-a-friend.

Behaal succes met viral marketing

Voorwaarden van een succesvolle viral

  • De viral moet eenvoudig door te sturen zijn
  • Verspreid de boodschap bij de juiste doelgroep
  • De viral moet goed vindbaar zijn
  • Gebruik zoveel mogelijk kanalen om de viral te verspreiden
  • Zet de viral om in een succesvolle marketing campagne
  • Gebruik bestaande relaties en sociale netwerken

Blue Leopard helpt je bij het bedenken en uitwerken van een succesvolle Viral. Meer weten? Neem contact op.

Neem contact op

Een adviseur belt wanneer het jou uitkomt

Ik word graag gebeld op
Tussen: