De SEO trends voor 2017: Wat kunnen we verwachten?

Met 2017 een paar weken onderweg, is het interessant om te zien welke SEO trends niet te missen zijn dit jaar. Vorig jaar heb ik ook de trends behandeld in dit blog. Het is leuk om te zien dat de te verwachten trends zich in 2016 ook daadwerkelijk hebben doorgezet. Voor 2017 zullen deze trends nog steeds doorzetten, natuurlijk zijn er ook weer nieuwe ontwikkelingen in markt om als SEOer op te richten.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Zoekwoorden onderzoek van Blue Leopard

Het zoekwoorden onderzoek is de basis van het SEO traject en bepaald in grote mate welke aanpassingen gedaan moeten worden. Ook wordt een direct een goed beeld geschapen van de potentie die er ligt voor de klant. In het vorige blog heb ik al aangegeven dat er met de klant goed contact is. Zo wordt het zoekwoorden onderzoek op de beste manier uitgevoerd.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Content Marketing: Hoe kan SEO helpen?


Bij Blue Leopard geven we advies over een breed scala aan marketing aspecten. Één hiervan is
content en copywriting. Ook op het gebied van SEO is content één van de belangrijkste factoren om online vindbaar te zijn. Om het best mogelijke advies te geven is het integreren van SEO binnen content marketing cruciaal.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Google Penguin update

Eind september kondigde Google de nieuwe Google Penguin update aan. Nu begin november is de hele update doorgevoerd en dit heeft natuurlijk zijn uitwerking op de indexatie van websites. De aanpassingen zorgen ervoor dat websites steeds natuurlijker en sneller worden geanalyseerd. In dit blog zit ik grootste voordelen op een rij en leg ik uit waarom dit een goede zaak is.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

SEO check voor uw website nodig?

Bij Blue Leopard kunt u in allerlei verschillende gebieden geholpen worden met uw bedrijf. Een van de mogelijkheden is een SEO check waarbij de focus ligt op uw website en hoe de prestaties hiervan zich verhouden tot de optimale maatstaven. Er zijn op internet zeer veel tools te vinden om een SEO check uit voeren. Blue Leopard geeft u liever een SEO check op maat met direct een advies erbij. Dit is uiteraard ook geheel vrijblijvend om u beter kennis te laten maken met SEO en een goed beeld te krijgen van de mogelijkheden hiervan. Een SEO check bestaat uit verschillende onderdelen die we voor u op een rijtje zetten.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Featured snippets in Google

Google is altijd bezig met het verbeteren van de informatie voorziening voor zoekopdrachten. Een zeer interessante optie is de nieuwe featured snippet optie. Hierbij wordt er boven de zoekresultaten een stukje informatie gegeven die direct de zoekvraag wilt beantwoorden. Omdat een groot deel van SEO het delen van interessante content is, liggen hier zeker kansen. Wij zetten het gebruik van de featured snippets van Google op een rij.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Conversie optimalisatie: waar letten we op?

Voor SEO blijft het uiteindelijke doel om via organische resultaten omzet en uiteindelijk winst te genereren. Om dit te meten is Google Analytics het juiste middel om te gebruiken. Aangezien er per dag meer dan 3,5 miljard zoekopdrachten zijn is Google natuurlijk 1 van de beste methodes om klanten te vinden. De meeste bedrijven die aan SEO gaan beginnen willen 3 dingen: betere online vindbaarheid, nieuwe website bezoekers en grotere totale vindbaarheid. Toch is het einddoel van SEO om omzet en winst te genereren. Dus conversie optimalisatie is key om de 3 aspecten te laten slagen.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Wat is een goede landingspagina?

Een landingspagina is bedoeld om bezoekers direct van de juiste informatie te voorzien. Zo blijven bezoekers direct langer op de website en is er een grotere kans dat er een conversie plaatsvind. Hoe hoog deze conversie is hangt af van veel verschillende aspecten. In dit blog geven we antwoord op de vraag: wat is een goede landingspagina?

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Optimaliseren voor mobiel zoekverkeer

Met de continue groei van mobiel zoekverkeer, wat sinds 2015 het desktop verkeer zelfs heeft ingehaald. Is het dus belangrijk om websites ook zeker voor mobiel zoekverkeer te optimaliseren. Aangezien de platformen mobiel en desktop veel verschillen hebben, moet er ook op andere zaken gelet worden bij beide platformen. Welke zaken het meest urgent zijn zetten we hier op een rijtje.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Hoe wordt lokale vindbaarheid bepaald?

Bij het grote SMX Advanced Conference, waar alle zaken van SEO en SEA worden besproken is er ook goed gekeken naar lokale vindbaarheid. Omdat het algoritme van Google bepaald hoe de zoekresultaten er uit zien, is er altijd een zoektocht gaande om te onderzoeken wat de belangrijkste factoren zijn. Het onderzoek wat besproken werd richtte zich vooral op zeer gangbare beroepen als tandarts, advocaat etc.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

3 redenen waarom lokale SEO van levensbelang is

Door het gebruik maken van Google en het gemak er van, sta je er vaak niet bij stil hoe grote impact Google heeft op het dagelijks leven. Net 2 dagen terug van mijn vakantie viel me toch op hoe belangrijk lokale zoekresultaten zijn, waar je ook bent. Of het nou een restaurant, hotel of toeristische locaties zijn, veel is afhankelijk wat Google je als resultaten geeft. Om dit samen te vatten geef ik graag 3 redenen waarom lokale SEO van levensbelang is.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

SEO trends in de e-commerce

Websites die vaak het meeste baat hebben bij SEO zijn e-commerce websites. Niet alleen het vergroten van bezoekers is dan belangrijk, maar zeker conversie is dan van extra groot belang. Omdat SEO elk jaar weer veranderd moet er op regelmatige basis worden gewerkt worden aan het optimaliseren van websites. In dit blog leg ik een paar SEO trends in de e-commerce uit.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Hoe behoud je een top ranking in Google?

Het principe van ‘er komen is makkelijker dan er blijven’ is ook zeker van toepassing op SEO. Uiteraard zijn beide gevallen erg lastig en vergt veel tijd en kennis van zaken. Omdat voor elk bedrijf het doel moet zijn om bovenaan in de zoekresultaten te komen, ligt de focus uiteraard hier eerst op. Het behoud van een top ranking in Google is toch meer een lange termijn zaak. Toch zijn er veel gevallen wanneer de focus geswitcht moet worden en vraagt toch net een andere aanpak.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Hoe verhoog je de doorklikratio?

Vraag je aan 100 SEO’ers wat de belangrijkste ranking factor is, krijg je veel verschillende antwoorden. Uiteraard komen er zaken voor als goede content en goede links naar je website. Toch is het uiteindelijk ‘engaged’ maken van website bezoekers van groot belang. Hier is de doorklik ratio een uitstekende factor voor om te meten. Maar hoe verhoog je de doorklik ratio?

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Lokale content verhoogt lokale vindbaarheid

Door het weergeven van lokale zoekresultaten is het vooral voor MKB’ers erg belangrijk om hier gebruik van te maken. Niet alleen een goed en volledig Google+ profiel kan hier bij helpen. Door content te schrijven over je vakgebied en dit vooral lokale relevantie geeft, worden veel mensen bereikt die in uw doelgroep en afzetgebied vallen. Het verhoogt dus de lokale vindbaarheid.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Waarom SEA en SEO samen moet werken

In dit blog van enkele weken terug heb ik de impact van de nieuwe Google lay-out uitgelegd. Deze aanpassingen hebben op zowel SEA en SEO een grote impact. Vooral door de verplaatsing en uitbreiding van de locaties waar advertenties verschijnen is het belangrijk om te kijken of SEA of SEO niet de overhand krijgt.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Zoeken voor een zoekwoorden onderzoek

Het gebruik van Google veranderd elk jaar meer naar specifieke zoektermen en doelgroepen. Een zoekwoord zegt steeds meer over de doelgroep die er naar zoekt dan het specifieke onderwerp van het zoekwoord zelf. Dit zorgt ervoor dat Google steeds betere zoekresultaten wilt weergeven voor de gebruiker. Voor SEO betekent dit dat je steeds meer opzoek moet gaan naar de doelgroep achter de zoekwoorden.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Mond tot mond reclame en SEO

Met Blue Leopard richt ik me veel op MKB bedrijven. Vooral voor deze bedrijven kan het aanbieden van informatie en tips veel invloed hebben. Iets wat voor MKB bedrijven al sinds jaar en dag belangrijk is, is mond tot mond reclame. In dit blog leg ik uit hoe SEO deze manier van reclame een extra duw in de rug kan geven.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Lokale zoekresultaten met Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf is het platform waar je het Google+ bedrijfsprofiel kan onderhouden en verbeteren. Naast dat het informatie geeft over het bedrijf zelf is het van meerwaarde voor de lokale zoekresultaten. In dit blog heb ik aangegeven welke voordelen dit nou precies geeft. Google wil deze voordelen steeds meer uitbreiden, waarvan ik er in dit blog een paar van uitleg.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Geen Google+ eis voor lokale reviews

Om een duidelijker beeld te krijgen van de lokale zoekresultaten is het mogelijk als bedrijf reviews te krijgen. Niet alleen geeft het een indicatie voor de kwaliteit van het bedrijf, het is tevens een indicatie dat er interactie is met uw klanten of gebruikers. Om het verkrijgen van deze lokale reviews makkelijker te maken heeft Google besloten de eis van een Google+ account te laten vallen.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Impact van de nieuwe Google layout

Door het aanpassen van de layout van advertenties door Google zijn er ook op SEO gebied aanpassingen waar gelet op moet worden. In dit blog heb ik de veranderingen al is doorgenomen. Dit was alleen van toepassing op de betaalde advertenties en de grootste veranderingen hierin. In dit blog leg ik uit wat de impact is voor de organische zoekresultaten en SEO.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Linkbuilding wordt net als netwerken

Sinds SEO ‘bestaat’ heeft linkbuilding altijd al een grote rol gespeeld in de vindbaarheid van een website. Zelfs voordat Google begon met het indexeren van websites met onder andere het aantal links als graadmeter. Het sturen van bezoekers naar jouw website door een andere website jouw te laten vermelden was al snel een goede strategie. Naar verloop van tijd werd het echter meer een robotachtige strategie en werd er veel misbruik van gemaakt (SPAM). Tegenwoordig beweegt linkbuilding meer en meer naar een netwerken-achtige strategie.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Google Posts: Een nieuwe stap voor lokale business?

Google probeert altijd te experimenteren met nieuwe features van de zoekmachine. Begin 2016 is Google begonnen met het testen van de mogelijkheid om content direct binnen de zoekresultaten te laten verschijnen. Zowel personen en bedrijven zullen deze mogelijkheid dan hebben, iets wat voor hun doelgroep natuurlijk erg interessant kan zijn. In dit blog bekijken we de eventuele mogelijkheden van deze feature.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Google stopt met advertenties aan de rechterzijde

Wat al een tijdje in de lucht hing en uitvoerig is getest, is nu werkelijkheid geworden. Google stopt met het tonen van advertenties aan de rechterzijde van het scherm. Dit is van toepassing op desktop zoekresultaten en komt zo meer overeen met mobiele zoekresultaten. Daar was deze optie al niet beschikbaar. Wat zijn de veranderingen en zijn er nog uitzonderingen?

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Content is King voor SEO?

Zelfs voordat Google überhaupt was opgericht, is het concept van content is king al vaak geopperd. Bill Gates schreef er in 1996 al een essay over en het is leuk om te zien hoe relevant dit nog steeds is. Tegenwoordig is content cruciaal in een SEO traject en zonder dit onderdeel is het lastig om als website goed te presteren. Is het mogelijk om ook alleen met content succesvol te zijn? Of met andere woorden; content is king voor SEO?

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Website beveiligen met SEO

De laatste tijd zijn er steeds meer meldingen van spam en of hack pogingen op websites. Dit zorgt er tevens voor dat er binnen de zoekresultaten meer spam of gehackte content verschijnt wat erg onprettig is. Zowel voor eigenaren die een goed draaiende website willen hebben, als mensen die goede resultaten verwachten binnen de resultaten. In dit blog leg ik de link uit tussen je website beveiligen en SEO.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Verbeteren van bounce rate: waarom is het belangrijk?

Bij het meten van de prestaties van de website van onze klanten controleren wij altijd de bounce rate. De bounce rate van een website is het percentage bezoekers dat op de homepagina komt, maar niet andere pagina’s bekijkt. In dit blog leg ik uit in welke mate een hoge bounce rate slecht is en of het altijd slecht is. Tevens geef ik een paar tips voor het verbeteren van bounce rate.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Tips voor het lokaal vindbaar zijn

In mijn vorige blog heb ik een aantal voordelen van Google+ uitgelegd en hoe dit voor de lokale ondernemer nuttig kan zijn. Vooral de vermelding in Google Maps en dus ook in bijbehorende zoekresultaten is erg interessant om lokaal in de aandacht te komen. Er liggen voor bedrijven veel kansen door te richten op de lokale markt en hier ook een bepaalde strategie voor te ontwikkelen. Dit zorgt ervoor om beter lokaal vindbaar te zijn. In dit blog zet ik een paar tips op een rijtje.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Voordelen van Google Plus

Bij Blue Leopard maken we vooral gebruik van de mogelijkheden die Google ons biedt. Gmail, Google Analytics, Google Agenda zijn hier slechts een paar voorbeelden van. Het social media kanaal van Google; Google+ is vaak een minder bekend kanaal. Voor het gebruik van social media wordt toch vooral Facebook, Twitter, Snapchat en Instagram gebruikt. Toch heeft Google+ haar eigen voordelen, die vooral voor bedrijven erg interessant zijn. In dit blog zet ik er een paar op een rijtje.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Wat is een Google Penalty?

In het blog van vorige week heb ik 5 essentiële SEO trends aangegeven voor 2016. Ik heb daar tevens melding gemaakt van de mogelijkheid van een Google Penalty. In dit blog leg ik uit wanneer je dit kunt krijgen en hoe dit is te voorkomen.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

5 essentiële SEO Trends

2016 is pas net begonnen, maar er is alweer genoeg om te volgen op SEO gebied. In het vorige blog heb ik 5 algemene SEO trends voor 2016 aangegeven. In dit blog ga ik dieper in op 5 essentiële trends voor het verhogen van online inkomsten voor bedrijven.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Wat zijn de SEO trends voor 2016?

2015 ligt bijna achter ons. 2016 staat alweer voor de deur. Er is binnen SEO veel gebeurd met uiteraard de langverwachte Mobilegeddon update, de verbetering van lokale zoekwoorden rankings en verbeteringen aan het content algoritme van Google. Met het oog op 2016 bespreek ik hier enkele SEO trends die te verwachten zijn.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Top 10 Trends van 2015

Nu 2015 ten einde loopt is het als SEO’er altijd interessant om te zien welke zoekopdrachten het meest werden uitgevoerd in Nederland. Vaak zijn het wel zaken die overal in het nieuws zijn geweest. Toch zitten er altijd opvallende dingen tussen die leuk zijn om te vermelden. Wat waren de trends van 2015?

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

5 zaken om te vermijden met linkbuilden

In het vorige blog heb ik aangegeven in welk opzicht linkbuilden het SEO traject helpt. Nu zijn er bij linkbuilden ook veel valkuilen die de website waarde vooral naar beneden halen. Door de regelmatige updates die Google in het algoritme doorvoert kunnen dit ook zaken zijn die voorheen als goed worden ervaren. In dit blog behandel ik 5 onderdelen van linkbuilden die je beter kunt vermijden.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Hoe helpt linkbuilden SEO?

Een belangrijk onderdeel van het SEO traject is linkbuilding. In dit blog heb ik al is kort uitgelegd wat dit precies inhoudt en wat het kan betekenen voor uw bedrijf. In dit blog gaan we hier iets dieper op in om een beter beeld te krijgen van linkbuilden en welke afwezigen er worden gemaakt.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

5 tips voor Google Analytics

Met Google Analytics kan je allerlei zaken opzoeken en ontdekken voor je bedrijfswebsite. Toch is het soms lastig om te weten waar je moet beginnen. Bij Blue Leopard hebben we hier natuurlijk ook een methode voor geschreven. Deze methode zal je vooral helpen om basis statistieken goed bij te houden. Wij raden elke klant aan om ook zelf meer te ontdekken met Google Analytics. In dit blog behandelen we 5 tips voor Google Analytics die erg nuttig zijn om inzicht te krijgen in je website verkeer.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

SEO en de Toekomst

Toen Google begon in de jaren 90, hadden de oprichters Larry Page en Sergey Brin al snel door dat ze een bepaalde indexatie moest geven aan websites. Op deze manier wilden ze websites die het best ingeschaald werden als eerste weergeven aan de zoeker. Als SEOer is het zaak websites zo optimaal mogelijk te laten indexeren. Hoe staat het er nu voor? Wat kunnen we verwachten voor SEO en de toekomst?

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

5 zaken waarom uw website irriteert

Het is als SEO’er soms snel te zien welke websites goed in elkaar zitten en welke niet. Ik deel vandaag graag met u een paar zaken waarom uw website mogelijk irritatie oproept bij uw gebruikers. Zelfs als u denkt dat het er goed uitziet zal de bezoeker altijd het laatste woord hebben.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Waarom SEO?

Als SEO’er uitleggen dat SEO nuttig is voor klanten komt natuurlijk over alsof ik daar zelf wat bij te winnen heb. Dat klopt helemaal! Nu is het niet zo interessant om te vertellen wat ik daar allemaal bij win, maar waarom de klant kan meegenieten van mijn winst.

Het is tegenwoordig niet meer dan logisch om als e-commerce bedrijf een goede website te hebben. Er wordt vaak veel aandacht en geld besteed aan een website die er van top tot teen perfect uit ziet. Helaas is dit voor een klein gezelschap alleen een leuke website om naar te kijken, de grote meerderheid weet niet eens dat de website bestaat. Met 3 simpele redenen is makkelijk uit te leggen waarom SEO noodzakelijk is.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Waarom duurt SEO zo lang?

Als SEO’er krijg ik vaak de vraag hoelang het duurt voordat mijn website vindbaar is. Nu is vindbaar al een vrij breed begrip, maar mensen willen vooral weten wanneer andere mensen op hun website terecht komen. In de snelle wereld van het internet is er helaas geen tijdmachine of strategie om binnen een week op 1 te staan in Google.

Lees verder

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.