Wij ontwikkelen betekenisvolle merken

Positioneren en branding

Merken met een betekenis zijn waardevoller dan merken zonder betekenis. Kijk maar eens naar de bekende, waardevolle merken als; Google, Apple, Coca Cola en Visa. Allemaal hebben ze een ding met elkaar gemeen: een beloft, dat aansluit bij de doelgroep en dan telt voornamelijk het nakomen van deze belofte..

Onze aanpak

Wij verbinden mensen en merken met een eenduidige aanpak waarbij de doelgroep centraal staat. We kijken wat de doelgroep beweegt en wat hun wensen en behoeften zijn. Hier stemmen we de positionering op af. Om ervoor te zorgen dat de positionering duidelijk is in alle communicatie uitingen worden alle richtlijnen vastgelegd in een Brand Guide. Ook kunnen we ondersteunen in het ontwikkelen van deze richtlijnen (bijvoorbeeld logo en huisstijl, tone of voice, etc).

Resultaat

Branding is een lange termijn strategie. Pas na ongeveer een jaar kunnen we het daadwerkelijk resultaat meten. We analyseren dan het effect van de campagne op basis van diverse pijlers.

Mogelijkheden

1.
Positioneringsstrategie
2.
Marketingcampagne
3.
Brand Guide
4.
Merknaamstrategie
5.
Visual Identity
6.
Branded content strategie
7.
Story development

Voordelen

  • Een heldere positionering zorgt voor concurrentievoordeel
  • Verbintenis op emotioneel vlak
  • Vergroot brand awareness
  • Engagement met de doelgroep