Trump’s overwinning, helemaal geen verrassing.

Voor velen kwam het als een donderslag bij heldere hemel, een verrassing; Trump’s overwinning. Het is dan ook een week later nog steeds het gesprek van de dag. Discussies die hoog oplopen en soms uitlopen op ruzies of ontvrienden. Achteraf gezien, is het eigenlijk helemaal niet zo verrassend als dat iedereen beweert. Ik zal in dit blog proberen uit te leggen waarom.

Lees verder

Als Brand Specialist binnen Blue Leopard verbindt Marlies mensen met merken en gaat zij opzoek naar de kern van jouw merk/bedrijf, om deze vervolgens te profileren door middel van verschillende strategieën en ondersteunende producten. Heb je over marketing, branding, SEO of onze producten? Neem dan contact op.

Ploggen ftw?!

Ploggen is geen vies woord zoals je misschien zou vermoeden. Het staat voor “photo bloggen” en is het sneue nakomertje van de familie Blog en Vlog. De internet-expert in mij zegt dat het ook vast wat te maken heeft met de populariteit van Instragram en de sociale acceptatie van voyeurisme. Hoewel ik over dat laatste uiteraard geen mening heb.

Ploggen houdt dus in dat je gedurende een dag (of een week, maar dan ben je een loze amateur) foto’s maakt van wat je doet, daar wat bijschrijft en het in een blog zet. En dan heb je, voila een plog. Het hoeft niet boeiend of kwalitatief hoogstaand te zijn. De kernwoorden zijn hier veel en frequent.

Lees verder

Met z’n allen boven de fold

De beruchte ‘fold’ is al jaren een onderwerp van gesprek, irritatie en mantra’s. De ene marketeer zweert dat het ontkennen ervan de nekslag voor je conversie betekend. De ander ontkent stellig het bestaan terwijl hij genadeloos over zijn scrollmuis wrijft.

Is scrollen nu daadwerkelijk zo’n gebruiksprobleem? Is het nodig om je bezoeker tijdens de eerste indruk te overvallen met een call-to-action? En wat zou er in het ideale geval dan boven die ‘fold’ moeten staan?

Lees verder

Content is king, maar ik baas

Je hebt vast wel eens een advertentie gezien die aangeeft; “vakantie bungalow te huur in een bosrijk gebied, gratis fietsen, 4-6 volwassenen en 2 kinderen onder de 12 jaar”. Niemand zou het (nuchter en zonder stufi te ontvangen) overwegen om deze bungalow te huren, om vervolgens op te komen dagen met 12 volwassenen en een halve kleuterklas.

Illustraties-~-Content-is-king

Waarom niet? Ten eerste, omdat jij vanochtend geen borrel bij de koffie hebt genomen en weet dat 12 volwassenen in een bungalow, geschikt voor 4 tot 6 personen, nou niet het beste recept is voor een relaxte vakantie. Ten tweede, omdat je het logische risico loopt dat de verhuurder de helft van de aanwezigen doorstuurt naar de dichtstbijzijnde camping, of, als hij slim is, jou laat betalen voor een extra bungalow.

Lees verder

Wat is dit nou weer?

“Optimaal gebruikersgemak. Hoe verhoog ik mijn conversie?” Dat was de tagline die bijna twee jaar bovenaan onze website prijkte. De tagline die we met pijn en moeite er uit hebben geperst. De tagline die letterlijk helemaal nergens op sloeg.

Waar we in staat zijn om conversie te behalen voor klanten, waren we met Blue Leopard nogal de weg kwijt. Met een visie in de ene hand, en een semi-obsessieve motivatie in de ander, denderden we over alle praktische zaken heen die ook nog moesten gebeuren. Zoals onder anderen; een website…

Lees verder