door Pim Kuhbauch

Een landingspagina is bedoeld om bezoekers direct van de juiste informatie te voorzien. Zo blijven bezoekers direct langer op de website en is er een grotere kans dat er een conversie plaatsvind. Hoe hoog deze conversie is hangt af van veel verschillende aspecten. In dit blog geven we antwoord op de vraag: wat is een goede landingspagina?

wat is een goede landingspagina

Landingspagina maken

Een landingspagina dient te worden geschreven met het idee dat bezoekers direct informatie nodig hebben over een betreffend onderwerp. Omdat dit vaak een zeer specifiek onderwerp is dient een landingspagina hier ook niet ingesteld te zijn. Dit is vaak een groot verschil ten opzichte van een normale pagina dat weergeeft wat een bedrijf allemaal doet. Een landingspagina dient nog meer als conversie, in plaats van een informatieve pagina.

Het is verstandig om een bepaalde structuur en content strategie te hanteren bij het opstellen van een landingspagina. Om dit goed te hanteren is het goed om deze 3 basisregels te hanteren.

  • Focus van de landingspagina moet liggen op de voordelen
  • Wees helder in je boodschap
  • Gebruik de juiste getallen en afbeeldingen

Focus op de voordelen

Teveel landingspagina’s worden gebruikt om mensen puur van informatie te voorzien. Hoewel het natuurlijk belangrijk is om de juiste informatie te geven, is het niet het deel wat bezoekers moet overtuigen om contact te zoeken of een aankoop te doen. Het aangeven welke voordelen je allemaal aanbied zorgt ervoor dat bezoekers direct worden overtuigt van de meerwaarde.

Bij het schrijven van content is het vooral belangrijk om aan te geven waarom bezoekers jou nodig hebben, niet alleen wat je ze kan aanbieden.

Wees helder in je boodschap

Bij het formuleren van de boodschap is er vaak de neiging om zoveel mogelijk informatie te willen geven. Dit is vaak het probleem bij het opstellen van een landingspagina. Belangrijk is hierbij om zo helder mogelijk te blijven en niet teveel tegelijk te vertellen. Als je boodschap simpel maar duidelijk is, zijn bezoekers sneller overtuigt dan een overdosis aan informatie te lezen. Zeker bij het toevoegen van afbeeldingen en andere grafische weergaven is deze boodschap het beste te verkondigen.

Gebruik de juiste getallen en afbeeldingen

Bij het weergeven van je boodschap heb je natuurlijk veel mogelijkheden om dit weer te geven, zeker visueel. Een goed voorbeeld is het gebruik maken van extra’s en kortingen en hoe je dit wilt weergeven. Mensen worden altijd vrolijker van extra gratis producten of diensten, dan korting krijgen op het huidige product en dienst.

 

Pim is SEO specialist bij Blue Leopard. Hij zorgt maandelijks voor verbetering op het gebied van ranking, linkbuilding en de vindbaarheid van onze klanten. Daarnaast schrijft hij wekelijks een blog over zijn specialisme.

Laat een reactie achter